Bas Dijkhuis (26) en Karel Kloeze (26) lanceren eigen kledingmerk Don’t Waste Culture

Deventer - Fashiondesigner Bas Dijkhuis herintroduceert zijn kledingmerk Don't Waste Culture, een high-end fashion streetwear-merk dat Bas al 2013 oprichtte.

Hij zat toen nog op de middelbare school en maakte eigen petjes, T-shirts, truien en jassen die al snel door Nederlandse top-artiesten werden gedragen. Ook de wereldberoemde dj Don Diablo merkte dat op waarna Bas samen met Don in vier jaar tijd een internationaal succesvol merchandise-merk oprichtte.

Ondertussen studeerde hij af aan Saxion Hogeschool. Nu werkt hij al twee jaar met Karel Kloeze aan Brand Your Merch (www.brandyourmerch.com), waarmee ze 's werelds grootste artiesten voorzien van high fashion merchandise. Ze wonnen de Saxion Ondernemersaward en herlanceren het eigen merk van Bas om ook hun eigen drive en creativiteit aan de wereld te laten zien. Om de wedergeboorte van Don't Waste Culture te onderstrepen, kreeg de nieuwe collectie de naam Renaissance, een tijd van innovatie en optimisme.

Don't Waste Culture is een volwassen kledingmerk, waarmee Bas een statement durft te maken. ,,Kijk om je heen. Alles is cultuur. Wat voor de één normaal is, is vreemd voor een ander. Laten we elkaar in deze tijd van polarisatie niet verguizen, maar juist respecteren en aandacht besteden aan ieders eigenheid", aldus Bas Dijkhuis.

De nieuwe collectie Renaissance van Don't Waste Culture vergroot het bewustzijn dat oude en moderne culturen naast elkaar kunnen bestaan. Mensen die Don't Waste Culture dragen, sluiten zich aan bij dit gedachtegoed en zeggen daarmee dat ze zoeken naar verbinding in plaats van uitsluiting.

Don't Waste Culture is een premium-merk. Bas werkt met unieke stoffen van hoge kwaliteit. Elk onderdeel van de collectie is handgemaakt en foutloos afgewerkt. Elke millimeter van de stof wordt gebruikt om een perfecte pasvorm te krijgen. Over elk detail is nagedacht.

Don't Waste Culture verkoopt online (www.dontwasteculture.com) en kent eveneens offline (retail) verkooppunten. Het merk heeft nog steeds wereldwijde supporters en ontving al bestellingen uit meer dan 60 landen.

Meer berichten